VANLIGA FRÅGOR

Finns varorna jag beställer från Indo-Pak vanligtvis i lager?

Ja. Indo-Pak arbetar på sitt eget lager och erbjuder endast varor som vi kan ha i lager. Om du ser något på vår sida så finns det i lager.

Varför fick jag ett leveransmeddelande istället för ett paket?

Vissa brev och paket kan inte skickas direkt hem till dig. I dessa fall ska de hämtas på utlämningsstället. Om detta stämmer får du ett meddelande från avsändaren om att komma och hämta din försändelse. Varningar kan komma som textmeddelanden, e-postmeddelanden eller som ett meddelande i Posten.

Får jag någon information om min beställning?

När du lägger din beställning får du en bekräftelse på vad du köpt och hur mycket du betalat. Ditt Indo-Pak-ordernummer kommer att finnas på bekräftelsen, och det kommer att innehålla information om vad du köpt och vilka produkter som skickas från butiken.

Hur många dagar tar det att leverera en Indo-Pak-order?

Leverans av din beställning är 3-5 arbetsdagar. Det sker ingen leverans på helger eller helgdagar.

Vad händer om min beställning är försenad?

Arbeta alltid för att du ska få din beställning levererad till dig inom angiven leveranstid. Ibland uppstår förseningar på grund av arbetsbelastning. Som konsument har du alltid rätt att returnera sitt köp i enlighet med gällande konsumentlag om beställningen inte tas emot inom utlovad leveranstid. Det finns dock ingen automatisk hävningsrätt av köpet vid förseningar som Indo-Pak har åtgärdat inom skälig tid.

Vad gör jag om min produkt är skadad vid ankomsten?

Om fraktskador uppstår måste du meddela både Indo-Pak och fraktbolaget så snart du får din leverans. Det gäller både synliga och dolda skador. Därför är det viktigt att du inspekterar dina produkter noggrant, inifrån och ut, så fort du får dem. Observera att du inte får använda den berörda produkten och att du måste behålla produktförpackningen så att den kan inspekteras vid hanteringen av reklamationsärendet. Beroende på skadans omfattning kommer vi att byta ut produkten eller utfärda en återbetalning.

Hur är det med uttag?

Som konsument har du alltid 14 dagars rätt enligt distansförsäljningslagen att ändra uppfattning om din beställning. Det betyder att om du köper en produkt på Indo-Pak har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från det datum du fick produkten. Observera att du måste få produkten för att kunna tillämpa din rätt.

Vad ska jag meddela Indo-Pak om jag vill ångra ett köp?

När du vill ångra ett köp av en produkt som du köpt från Indo-Pak, kontakta vår kundtjänst genom att besöka vår kundtjänst där du enkelt kan skicka ditt meddelande till oss. Ange ditt ordernummer och ange vilka produkter du vill avbryta. Indo-Paks kundtjänst kommer att svara dig inom 24 timmar och du får en RN (returkod) och en returadress dit du ska returnera din produkt.

Vad ska jag meddela Indo-Pak om jag vill returnera en produkt?

När du vill returnera en produkt köpt på Indo-Pak kontakta Indo-Paks kundtjänst genom att besöka vår kundtjänst där du enkelt kan skicka ditt meddelande till oss. Ange ditt ordernummer och vilken produkt du vill klaga på, och ange sådan information om vad som är fel eller defekt produkt. Har du möjlighet, bifoga ett foto på den defekta eller felaktiga produkten. Inom 24 timmar får du svar från Indo-Paks kundtjänst för att hjälpa dig gå vidare.

Nedan finns en lista över produkter och produktkategorier som inte kan returneras (om inte annat uttryckligen anges i respektive produktannons):

Peruker och hårstycken
Piercing Smycken och örhängen
Kosmetiska produkter (inklusive hår- och hudvårdsprodukter och parfymer)
Självhäftande produkter som används direkt på huden
Livsmedelsprodukter som olja, sylt och andra buteljerade föremål
Liknande eller jämförbara produkter som de som anges ovan

Vad skiljer ett ångrat köp från ett klagomål?

Som kund har du alltid 14 dagars rätt enligt distansförsäljningslagen. Det betyder att om du köper en produkt på Indo-Pak har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar och få pengarna tillbaka. Du har ingen speciell anledning till att du vill ångra köpet. Ångerfristen börjar löpa från det datum du fick produkten. Observera att du måste få produkten för att kunna tillämpa din rätt. Läs mer på vår retursida.

Du kan klaga på en produkt om du får en vara levererad till dig som inte matchar det du beställt eller på något sätt är defekt eller inte fungerar. Du har alltid rätt att debitera ett reklamation och returnera produkten till Indo-Pak. Läs mer på sidan Returer .

Vad gör jag om jag får en felaktig produkt?

Om du får en produkt levererad till dig som inte stämmer överens med det du beställt eller på något sätt är defekt eller inte fungerar, har du alltid rätt att debitera reklamation och returnera produkten till Indo-Pak. Observera att du alltid behöver kontakta Indo-Pak för att få ett returnummer (RN) innan du returnerar något. Utan ett RN kan Indo-Pak inte ta emot och administrera returen och åtgärda de fel som uppstod för dig.

How do I return a product that I regret?

If you accidentally order the wrong product or just regret your purchase, you have the opportunity to use the right of withdrawal of 14 days (from the date you received the package) and return the product. You must always contact Indo-Pak at rebounds to obtain a return number (RN) before sending the product back. Indo-Pak cannot accept products without a return number. The consumer pays the cost of return shipping.

Vart ska jag skicka returpaketet?

Returprodukter måste skickas till butiken för den specifika produkten. Du måste alltid kontakta Indo-Pak för att få ett returnummer (RN) innan du skickar tillbaka produkten. Returnummer (RN) är giltigt i 14 dagar från ditt mottagande av det. Du bör med andra ord skicka in din retur så snart som möjligt, dock senast 14 dagar från ditt tilldelade returnummer (RN). Indo-Pak kommer att informera dig om hur själva returen kommer att utföras och adressen till vilken produkten kommer att skickas. Indo-Pak kan inte acceptera produkter utan returnummer. Konsumenten betalar kostnaden för returfrakten.

Who pays the return shipping?

The consumer pays the cost of return shipping, and it is also you as a consumer who is responsible to make sure the return arrives here in a timely manner. Therefore, we recommend our consumers use registered or traceable shipping, especially when it comes to the return of more expensive products.  In addition, your claim must go through and be approved. Read more on page Returns.

Hur får jag tillbaka mina pengar?

Så fort butiken tar emot paketet och verifierat att den returnerade produkten överensstämmer med returanvisningen, varan är oanvänd och i gott skick samt att den returnerats tillsammans med originalförpackningen och tillhörande förpackning får du ett bekräftelsemail där det står att din retur har accepterats. Sedan, beroende på vilken betalningsmetod som användes vid köptillfället, görs en återbetalning med samma metod. Det betyder att återbetalning endast kan göras till samma källa som du använde för att köpa produkterna från början. Till exempel kommer en kreditkortsbetalning att krediteras tillbaka till ditt kreditkort. Eventuell ersättningsprodukt kommer att skickas till dig utan extra kostnad, förutsatt att reklamationen godkänns.

Hur avbryter jag eller byter jag en produkt?

Vi kan inte komplettera, ändra eller avbryta en beställning efter att den har lagts och bekräftats. Skulle du ångra ditt köp har du alltid 14 dagars rätt enligt distansförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från det datum du fick produkten.

För att ångra ett köp behöver du först ta emot din produkt och sedan kontakta vår kundtjänst. För mer detaljerad information om hur du ångrar byte av ett köp du gjort på Indo-Pak, se sidan Returer .